Te koop Vento TDI 1994

• Rogier

In september ben ik, eigenaar van een 94-er rode Volkswagen Vento, weer gaan studeren met het gevolg dat ik nu helaas mijn geliefde Vento te koop moet aanbieden. Dit omdat de wegenbelasting gewoonweg te hoog is voor een arme student zoals ik.

Het gaat om een signaalrode Vento met 270 duizend km op de teller en daar kan nog zeker 200 duizend bij. Het is een lekkere vlotte diesel waar ik al jaren erg zuinig mee omga. Een fijne bijkomstigheid is dat “hij”zelf ook erg zuinig omgaat (1 op 20). Het is een luxe uitvoering met electrische ramen, centrale deurvergrendeling, die ook de ramen sluit als die nog openstaan.

Omdat ikzelf de wegenbelasting niet meer kan ophoesten voel ik me verplicht om deze toch effe te vermelden: 183 euro per kwartaal.

Ik heb navraag gedaan over de huidige waarde van dit type Vento en die ligt op

1.750,00 euro. Dat is dus de prijs die ik voor mijn auto vraag, simpelweg omdat ie dat waard is. Natuurlijk mag je ook met een mooi tegenvoorstel komen, stuur maar een mailtje. Ik sta voor alles open, hoewel het me wel aan het hart gaat om “hem” te verkopen.

• Zoekende

Ik ben op zoek naar een goede diesel met name liefst een Mercedes of vergelijkbaar.

Deze heb ik nodig vanwege het vele km's afleggen iv.m. woon-werk verkeer.

Graag wil ik dit financieel onderling regelen bijvoorbeeld met een huurkoop aflossingsafspraak van 250 Euro per maand en met rente zoals overeen kan worden gekomen.

Geen mail over leningen bij banken end. want ik werd door een lullig geintje geweigerd terwijl mijn inkomen meer dan toereikend is. Helaas wordt je nog jaren later hiervoor nog aangekeken.

Serieuze reakties zijn zeker welkom.

Wie helpt of weet de juiste tip?

Alvast bedankt.