Beste Timothy,
wij rijden inmiddels in onze tweede (2e-hands gekochte) Multipla jtd elx. De 1e met zo'n 50.000 op de teller gekocht en met 250.000 op de teller ingeruild. Een erg fijne auto was dat. Wel op een gegeven moment de drukplaten moeten vervangen. Motorisch geen enkel probleem, kan zeker nog een ton mee. Ook alle andere zaken hielden zich goed, incl. interieur. Bekend probleempje van multipla is dat toplaagje plastic bij radio-cdspeler slijt. Maar dat is al heel snel. We ging op een gegeven moment stuurbekrachtiging een beetje vloeistof lekken, maar daar hebben we tot het einde toe meer doorgereden. Per beurt bijvullen was voldoende.
De auto die we nu hebben gekocht met 120.000 op de teller (ze worden schaars met weinig kilometers). Ook hier weer motorisch niets aan de hand. Wel wat kleine, lastige mankementen; linker buitenspiegel loopt weg (blijkbaar door vorige eigenaar te vaak electrisch naar binnen gezet), cabinelampje voor gaat niet altijd branden (slordig contactje), achterruitersproeier en lampsproeiers gaan te vaak meedoen wanneer voorsproeiers worden gebruikt. Dat soort zaakjes. En, voor ons als gezin en regelmatig meerijders wel belangrijk, de gordels rollen slap op, en blijven dus regelmatig tussen de deur klemmen bij uitstappen.
Mijn advies, als je een jtd tot ca. 150.000 vind bij een dealer met 3 mnd garantie tegen een schappelijke prijs. Doen, je zult er nog lang plezier van hebben. Gebruik wel die 1e 3 maanden om eventuele gebreken de wereld uit te helpen.
Groetjes MichielTimothy van der Zee schreef:
>
> Beste lezers,
>
> Ik ben aan het denken om een Multipla JTD te kopen,
> waarschijnlijk van het jaar 2000. Maar meestal hebben die een
> kilometerstand van 140.000 km. en meer.
> Ik ken niemand uit mijn omgeving met zo'n auto, maar ik wil
> graag van mensen met zo'n auto weten hoe goed/slecht deze
> tegen hoge kilometerstanden kunnen.
> Kunnen jullie mij vertellen waar deze auto zijn zwakke punten
> heeft en hoe deze motor is?
>
> Bij voorbaat dank Timothy van der Zee.