Volvo V40 of toch.......... help!

• N. Bouman

Binnenkort krijgen mijn vriendin en ik een mooi bedrag à 5000euro om een auto van te kopen. Uiteraard zijn we hier erg blij mee en het wordt onze eerste auto samen. Echter de (op een leuke wijze gevoerde) discussies zijn uiteraard al begonnen over welke auto het moet worden (al is het natuurlijk een luxe probleem).

We hoeven voor ons werk niet persé de auto te gebruiken omdat dit met het OV voor ons beide goed te bereiken is, maar ik verwacht wel dat we dit om beurten gaan doen. Mijn vriendin haar werk bevindt zich in Driebergen en dat van mij op 20km van huis.

Wij wonen in Amsterdam en ouders wonen op behoorlijke afstand in het hoge Noorden en verre Zuiden van Nederland (zeer slecht met OV te bereiken) dus hiervoor komt hij ook van pas.

Daarnaast vinden we het belangrijk om een veilige auto te rijden. Ik kwam uit op een Volvo en heb zelf een voorkeur voor een Volvo V40, maar die ligt zo rond de 6000euro. In ons geval is een diesel niet noodzakelijk (toch?).

Mijn beweegredenen zijn onder meer dat dit een auto is waarbij gereden kilometers niet zo heel erg tellen (op sites meestal te koop aangeboden vanaf 180.000km) en waarmee we dus (hopelijk) nog wel zo'n 4-5 jaar zoet zijn. Bijkomstigheid is dat hij lekker ruim is (en blijft bij eventuele uitbreiding met kind(eren) over 3 jaar).

Daarnaast lijkt mij het een comfortabele auto voor vakantie naar Italie en Wintersport, etc. e

Maar goed, mijn vriendin vind een dergelijke auto ook heel mooi, maar net wat te prijzig. De vaste maandelijkse lasten zullen ook redelijk zijn (enig idee overigens?). Gezien bovenstaande eisen lijkt een Clio, kleine peugeot, alto, etc. ook niet het type waar we naar moeten kijken. Ik vind het zonde om na 2 jaar weer een nieuwe (grotere) auto te moeten aanschaffen.

Heeft iemand adviezen voor ons? Alvast heel erg bedankt!

Vriendelijke groet,

N. Bouman

• Pascal Wetzels

Geachte heer/mevrouw Bouman

Ik heb een Volvo V40 te koop staan:

Motorinhoud: 1.8 16V (115 PK)

Bouwjaar: 1997

APK: januari 2006

Kilometerstand: 180.000 kilometers

Kleur: Olijfgroen metallic

Brandstof: Benzine en LPG-G3 (voordelig door de overheidssubsidie en daardoor al aantrekkelijk vanaf 4000 kilometers per jaar!)

Extra's: stuurbekrachtiging, airco, elektrische bedienbare ramen, elektrisch bedienbare verwarmde buitenspiegels, airbags, SIPS (Side Impact Protection System), vijf hoofdsteunen, afdekzeil.

Recent vervangen in verband met keuring en grote beurt: distributieriem en draagarmen.

Vraagprijs € 5.350.

Telefoonnummer 06-51047168

Met vriendelijke groet,

Pascal Wetzels