autorola ervaringen

  • Ben

    Goede avond Hr Moorsel,

    Ik voeg hier mijn E-mail adres er bij ( smile.zwerver@chello.nl ) u kan mij dan mailen en dan heb ik u mail adres zet er even bij dat het over verkopen gaat.

    inzake autorola. Ik zal morgen dan in de middag even het adres vragen aan mijn buurjongen . Ik doe mijn uiterste best voor u.

    Met vriendelijke groet Ben.

    Ben schreef:

    >

    > Geachte Heer,

    >

    > Ik heb u verslag gelezen van uw auto ja het is een trieste

    > zaak en gewoon

    > eigenlijk in mijn ogen zwendel.Ik staat dan ook volledig

    > achter uw standpunt!!

    > Bij mijn landrover ging hetzelfde dus ik haakte af en

    > verkocht het particulier

    > zelfs voor meer geld enkel het duurde wel zo`n 2mnd langer

    > voor ik de wagen verkocht had maar het loonde zeker de

    > moeite.

    > maar ik kan u ook goed nieuws vertellen waar u de auto snel

    > kan verkopen

    > voor de prijs die u vraagt denk ik. Mijn buurjongen zijn auto

    > verkocht ik ook

    > aan een bedrijf hij zelf zat op dat moment in Irak in het

    > leger vandaar.

    > maar wel via autorola kwam ik met dat bedrijf in contact.Dat

    > bedrijf was ook niet te spreken over autorola omdat zij 30%

    > van de verkoop af moeten staan aan autorola. Ieder geval

    > koper en verkoper moeten een partij 15% en verkoper 30%

    > als ik het goed onthouden heb. Mocht u interesse hebben zal

    > ik het adres opvragen dat ben ik al weer vergeten het was

    > iets met (John) in de bedrijfsnaam.

    > Maar dat is geen punt ben ik zo weer achter.

    >

    > met vriendelijke groet Ben.van Moorsel schreef:

    > >

    > > Ik heb eenzelfde ervaringen met Autorola. Het is grote

    > > oplichterij. Ze worden er zelf beter van en verder niemand.

    > > Ik bood een auto aan met een marktwaarde (lees: de waarde

    > > waarvoor hij op marktplaats e.d. staat) van €50.000,-. Er

    > > staat in de voorwaarden dat je een marktconforme minimumprijs

    > > moet instellen. Dus ik stel de minimumprijs in op €45.000,-

    > > Dus ruim onder de marktconforme minimumprijs. Het hoogste bod

    > > kwam uit op €36.000,- Niet verkocht dus. Ik dacht, er is

    > > gewoon een dagje minder aandacht op de site geweest of er

    > > heeft niet de juiste handelaar meegeboden. Dus ik wil 'm

    > > nogmaals aanbieden. Nee, dat mag niet van Autorola. Alleen

    > > met een minimumprijs van €36.000,-. Dus dat wil zeggen dat er

    > > iemand €14.000 gaat verdienen over mijn rug. En als je dan om

    > > uitleg vraagt, blijft het stil. Logischerwijs natuurlijk,

    > > want ze weten dat je gelijk hebt. En dit is niet de eerste

    > > keer dat dit zo gaat, maar wel de laatste.

    > >

    > > Wat mij betreft is Autorola alleen iets voor mensen met

    > > genoeg geld, die de nagelaten auto van hun oud-tante kwijt

    > > moeten.

  • Piet

    Geachte heer Van Moorsel en heer Quint,

    Dit bedrijf heet:

    Autobedrijf Johan Meure

    Purmerend

    Tel: 0299 454 512

    Gelieve het te vermeiden om onzin te vertellen op forums als deze.

    Het is momenteel zo dat de automarkt zwaar onder druk staat, daarom is het voor niemand mogelijk om hoge prijzen te krijgen voor auto's. Sla de kranten open en je leest er over. Dagelijks gaan autobedrijven failliet, waaronder bv Sam van Lingen.

    Helaas is het dus ook zo dat op Autorola slecht geboden wordt op auto's uit de hogere prijsklasse.

    Autobedrijf Johan Meure heeft reeds honderden auto's gekocht op Autorola. Meure is een bijzonder correct bedrijf en eenieder kan hem vragen naar zijn ervaringen, deze zijn bijzonder positief.

    Hetgeen hier geschreven wordt, dat Autorola 30% commissie aanrekent, klopt ook absoluut niet. Wat wel klopt is dat zowel verkoper als koper een commissie betalen. De commissie voor zowel een verkoper als een koper ongeveer EUR 200. Belangrijk hier is dat dit enkel wordt aangerekent bij een transactie. Indien de koper zich bv niet aan de afspraak houd om de auto te kopen, is de verkoper Autorola niet verschuldigt.

    Hierbij wil ik graag duidelijk maken, dat het zeer vervelend voor u beiden is dat uw auto's misschien niet het bedrag hebben opgeleverd dat u zou willen. Maar dit ligt aan de huidige marktsituatie, dus schuif a.u.b. de schuld niet naar Autorola!

    Ik wens u veel succes met de verkoop.

    En de groeten aan autobedrijf Meure.

  • Mike

    De vlieger ‘momenteel staat de automarkt onder druk’ gaat dus niet op in mijn geval.

    Dit was ruim voor de economische malaise intrad.

    De manier van handelen van Autorola is niet open en eerlijk en alleen in het voordeel van Autorola zelf.

    Dus ja, het ligt wel aan Autorola.

    EN commissie vangen van het kopende bedrijf EN commissie van de verkopende particulier EN de auto's VER onder de dag-/marktwaarde verpatsen….

  • van Moorsrel

    Ik heb 4 auto's aangeboden op autorola. Allemaal werden er triest lage bedragen geboden. Drie hiervan was lang voordat de malaise intrede deed. Ik begrijp best dat autohandelaren voorzichtig te werk gaan, maar het gaat me erom dat Autorola probeert er een slaatje uit te slaan en probeert om de klant over te halen de auto toch maar voor een schijntje weg te doen.

  • Ben

    Ja de vlieger heb gelijk helaas is dat zo met autorola.

    En daarbij komt dan ook nog dat als de handelaar je auto niet koopt;

    Dat je dan pas doorgaat naar de particulier die mag dan pas bieden

    en als je bij de particulieren staat geplaatst door autorola

    is dat gelijk met het bod van de laatste bieder in dat geval de handelaar!

    Dus je auto 50 000 dagwaarde handelaar bied 30000 je doe die verkoop niet dan na drie dagen gaat je door met je laatste bod 30000 in dat geval naar de particulier

    Die dan wel even vrolijk 30100 bied en de volgende weer 30150 vaak zijn dat weer de handelaren zelf . De particilier krijg geen echte kans bij de auto veiling autorola.

    En inderdaad dat is wel zo door autorola kwam ik terecht Bij auto bedrijf John meure en daar deed ik perfect zaken en eerlijk je geld word netjes zonder

    problemen op je rekening gestort dat bedrijf verdiend een vette 10 voor zaken doen

    zeer correct en eerlijk.

    Gr Ben.Mike schreef:

    >

    > De vlieger ‘momenteel staat de automarkt onder druk’ gaat dus

    > niet op in mijn geval.

    > Dit was ruim voor de economische malaise intrad.

    > De manier van handelen van Autorola is niet open en eerlijk

    > en alleen in het voordeel van Autorola zelf.

    > Dus ja, het ligt wel aan Autorola.

    > EN commissie vangen van het kopende bedrijf EN commissie van

    > de verkopende particulier EN de auto's VER onder de

    > dag-/marktwaarde verpatsen….

  • tjong

    Ik kan alle slechte ervaringen met AUTOROLA beamen. Niet mee in zee gaan. Ze kiezen de kant van de inkoper en niet van de particulier. Ze proberen de auto met alle middelen te verkopen, zelfs het verlagen van de commissie. Mijn ervaring is dat het om een dubieuze inkoper ging (Autobedrijf CAKIR in Nijmegen), want hij biedt de auto nu te koop aan met 13.000 km minder op de teller dan dat ik aan hem verkocht heb. Idd sprake van terugdraaien van de kmteller. Daarnaast praat hij je bepaalde mankementen aan bv. doordat een dashboardverlichting opeens ging opbranden en hiermee de oorspronkelijke verkoopprijs wilt verlagen in het kader van onvoorziene reparatie kosten.

    Niet doen dus. Gerald

  • Ferry

    Ik heb wel een goede ervaring met autorola. Ik had mijn auto al 3 maanden op marktplaats staan met soms een reactie, zelfs kijkers gehad maar die haakten op het laatste moment af. Erg irritant, ik was het toen echt zat en via via kwam ik bij autorola. Inderdaad wel minder gekregen dan wat ik eigenlijk wilde maar ik was hem wel kwijt. Mijn koper was Johan Meure uit Purmerend, netjes mijn geld gehad en geen gezeur.

  • Gary

    Ze verkopen wel je auto snel, maar wel liefst tegen een bodemprijs.

    Als je snel van je auto af wilt dan is het goed.

    Maar € 4,76 aan factureringskosten dat is je reinste kul.

    Ze verdienen al goed aan je.

    Je krijgt het gevoel dat jij nog voor je eigen factuur moet betalen.

    Dus ik heb een bitter nasmaakje en raadt mensen dan ook aan om over die € 4,76 te onderhandelen.

    Maar ik doe geen zaken meer met ze.

  • Roger

    Nooit er je auto verkopen of aanbieden !!

    Auto zal niet worden verkocht aan je vraag prijs en bij annuleren kost het altijd een hoop geld.

    Je komt er nooit kosteloos van af.

    Niet doen.

  • Jos

    De aankleding via de website ziet er gelikt uit. Maar ze willen zo snel mogelijk een hoop verdienen over de rug van de consument.

    Bij verkoop wordt er een rekening naar de koper gestuurd maar ook een naar de verkoper. Nergens anders betaald een koper van een auto zoveel commissie als bij autorola.

    Her ergste nog is dat ze dat doen via een site die erg misleidend is. Gewoon nooit via deze veiling je auto aanbieden en ook niet kopen.