autorola ervaringen

  • johan

    Hoi,

    Heeft iemand positieve of negatieve ervaringen met autorola.nl ?

    Groet,

    Johan

  • Ben

    Catlogus nummer 456107.

    Nu ja zo kan ik er ook nog een paar zeg!!!!!!!

    Ik bepaal zelf mijn prijs voor de veiling dacht het wel toch!!

    Maar hier bepalen jullie het wel even en zal je dan ook niet verder komen als de handelsprijs?

    Als ik wil laten veilen van 12500,- terug naar 1050,- is

    dat redelijk genoeg inzake de kwaliteit van de wagen.

    En ik betaal uit eindelijk toch ook nog mijn commissie.

    Dit lijk mij meer een klant de hoek in zetten enkel voor die prijs !!

    En anders weigert Autorola om de wagen te veilen.

    Hier staat de verkoop van de aanbieder toch wel in het geding.

    Nu dat vind ik wel interesant genoeg om dat naar buiten te dragen via de media.

    En zal dat dan ook zeker doen daar ben ik namelijk erg goed in.

    Hier ben ik toch wel heel erg decieus van.

    U hoor dan ook nog zeker van mij.

    vr gr, Ben Quint . ( Dus nu weet u ook wel hoe ik er over denkt)

  • Gerie

    Groet Johan

    Ben ook benaderd door autorola,hen door hun de waarde van mijn auto laten vaststellen en die was 3500 euro tot 4000 eurominder als wat de auto gewoon waard is,

    en dan bedoel ik gewoon de particuliere verkoopprijs,door ANWB vastgesteld.

    Ze zitten 2000 euro onder de inruilprijs van alle merkdealers.

    Dus conclussie:Ze willen hem verkopen voor krap de handelsprijs,je kunt je auto beter zelf naar de handel doen,dan hoef je autorola in ieder geval niet te betalen,heb je dat toch verdiend.

    Groetjes Gerie

  • Ben

    Beste Johan ,

    Kijk maar uit het beste is dat je de wagen verkoop gewoon zonder

    gebruik te maken van Autorola het zijn allemaal handelaars

    die ver onder de prijs zitten .

    Jij vraag zeg maar 10.000 euro voor je wagen

    en dat is ook de waarde gaan we vanuit dan.

    Bied autorola je in de top 4500 euro

    gaat je daar niet op in dan gaat je pas door

    naar de particuliere veiling van hun met je laatse bod van autorola

    die neem je dan mee en gaat de particulier beginnen met bieden vaf 4500 euro

    en die particulier is ook autorola zelf heb je hem kijk maar uit wat je ondernemen

    gaat verder succes met je verkoop .Groetjes Ben.

  • Piet

    Wat een flauwekul allemaal wat hier geschreven wordt. Autorola is een keurig bedrijf waar je inderdaad biedingen van de handel ontvangt. Er zijn ongeveer 6000 handelaren aangesloten bij Autorola om te bieden op je auto.

    Hier krijg je normaal gesproken dus meer dan indien je zelf naar de handel probeert te verkopen en 2 of 3 handelaren om een bieding vraagt.

    Uiteraard krijg je de ANWB waarde niet voor een auto. De ANWB prijzen staan bekent als hoge inruilprijzen waarbij je dus geen korting meer krijgt op de te kopen auto. Probeer maar eens een auto verkopen aan de ANWB zelf. Ja, inderdaad, dat doen ze dus niet. Zo durf ik u ook een droomprijs te nomen, en u in sprookjes doen geloven.

    Uiteraard is het mogelijk dat u uiteindelijk meer krijgt voor uw auto indien u een particulier vind. Maar dit is niet meer zo gemakkelijk.

    Kortom Autorola is een prima plek om uw auto te verkopen. Plaats de auto online, ontvang biedingen en de auto wordt daarna netjes door de koper bij u opgehaald.

  • Mike

    Begin er alsjeblieft niet aan.

    De site beloofd gouden bergen, maar in de praktijk…

    Autorola trekt een zeer grote broek aan met beloftes en toezeggingen, doet zich als een groot bedrijf voor maar bestaat in werkelijkheid uit 1 persoon met de initialen GJK. Je tekent bijna een contract, zo bindend zijn de verkopende voorwaarden.

    Toch leek het me een goede mogelijkheid om zonder ‘geleur aan de deur’ van de auto af te komen.

    Ik bood een auto te koop met een marktwaarde tussen de 9000 en 9500 euro.(ANWB koerslijst, bevestigd door de dealer.)

    Ik bood hem op Autorola aan met een minimumprijs van 9250.

    Na de eerste aanmelding bleef het hoogste bod op 4700 euro staan.

    Vervolgens heb ik mijn vraagprijs verlaagd naar 8500 euro en de auto wederom aangemeld.

    De auto werd geweigerd omdat de minimumprijs te hoog was.

    Ik heb vervolgens een mail gestuurd met een verzoek om opheldering. Na 3 dagen nog geen antwoord.

    De auto opnieuw aangemeld. Het hoogste bod kwam op 5200 euro.

    Ik de auto opnieuw aangemeld met een minimumprijs van 8250 euro. Wederom afgekeurd ivm de veel te hoge minimumprijs.

    Weer een mail gestuurd. Nu kreeg ik een warrig antwoord terug van GJK, een expert op het gebied van autotaxaties, zoals op de site vermeld staat.

    Hij schatte de dagwaarde rond de 5200 euro. Als ik meer dan dat voor de auto wilde krijgen, moest ik het maar partikulier proberen. Autorola staat aan de kant van de auto inkopers, zoals hij zelf vermeldde.

    Vreemd, gezien het feit dat IK commissie betaal aan Autorola indien de auto verkocht word. Dat maakt mij de klant en verplicht Autorola tot het leveren van een inspanningsverplichting voor MIJ.

    Het vermoeden bestaat nu bij mij dat Autorola de auto's zelf voor de meest belachelijke prijzen inkoopt om ze vervolgens met winst te slijten. Enfin, hoe dan ook, voor ons partikulieren is dit niet aantrekkelijk, je betaaltd voor het leiden van verlies…

    Een grote dikke afrader dus.

    Zeg het voort…

  • van Moorsel

    Ik heb eenzelfde ervaringen met Autorola. Het is grote oplichterij. Ze worden er zelf beter van en verder niemand. Ik bood een auto aan met een marktwaarde (lees: de waarde waarvoor hij op marktplaats e.d. staat) van €50.000,-. Er staat in de voorwaarden dat je een marktconforme minimumprijs moet instellen. Dus ik stel de minimumprijs in op €45.000,- Dus ruim onder de marktconforme minimumprijs. Het hoogste bod kwam uit op €36.000,- Niet verkocht dus. Ik dacht, er is gewoon een dagje minder aandacht op de site geweest of er heeft niet de juiste handelaar meegeboden. Dus ik wil 'm nogmaals aanbieden. Nee, dat mag niet van Autorola. Alleen met een minimumprijs van €36.000,-. Dus dat wil zeggen dat er iemand €14.000 gaat verdienen over mijn rug. En als je dan om uitleg vraagt, blijft het stil. Logischerwijs natuurlijk, want ze weten dat je gelijk hebt. En dit is niet de eerste keer dat dit zo gaat, maar wel de laatste.

    Wat mij betreft is Autorola alleen iets voor mensen met genoeg geld, die de nagelaten auto van hun oud-tante kwijt moeten.

  • Ben

    Geachte Heer,

    Ik heb u verslag gelezen van uw auto ja het is een trieste zaak en gewoon

    eigenlijk in mijn ogen zwendel.Ik staat dan ook volledig achter uw standpunt!!

    Bij mijn landrover ging hetzelfde dus ik haakte af en verkocht het particulier

    zelfs voor meer geld enkel het duurde wel zo`n 2mnd langer voor ik de wagen verkocht had maar het loonde zeker de moeite.

    maar ik kan u ook goed nieuws vertellen waar u de auto snel kan verkopen

    voor de prijs die u vraagt denk ik. Mijn buurjongen zijn auto verkocht ik ook

    aan een bedrijf hij zelf zat op dat moment in Irak in het leger vandaar.

    maar wel via autorola kwam ik met dat bedrijf in contact.Dat bedrijf was ook niet te spreken over autorola omdat zij 30% van de verkoop af moeten staan aan autorola. Ieder geval koper en verkoper moeten een partij 15% en verkoper 30%

    als ik het goed onthouden heb. Mocht u interesse hebben zal ik het adres opvragen dat ben ik al weer vergeten het was iets met (John) in de bedrijfsnaam.

    Maar dat is geen punt ben ik zo weer achter.

    met vriendelijke groet Ben.van Moorsel schreef:

    >

    > Ik heb eenzelfde ervaringen met Autorola. Het is grote

    > oplichterij. Ze worden er zelf beter van en verder niemand.

    > Ik bood een auto aan met een marktwaarde (lees: de waarde

    > waarvoor hij op marktplaats e.d. staat) van €50.000,-. Er

    > staat in de voorwaarden dat je een marktconforme minimumprijs

    > moet instellen. Dus ik stel de minimumprijs in op €45.000,-

    > Dus ruim onder de marktconforme minimumprijs. Het hoogste bod

    > kwam uit op €36.000,- Niet verkocht dus. Ik dacht, er is

    > gewoon een dagje minder aandacht op de site geweest of er

    > heeft niet de juiste handelaar meegeboden. Dus ik wil 'm

    > nogmaals aanbieden. Nee, dat mag niet van Autorola. Alleen

    > met een minimumprijs van €36.000,-. Dus dat wil zeggen dat er

    > iemand €14.000 gaat verdienen over mijn rug. En als je dan om

    > uitleg vraagt, blijft het stil. Logischerwijs natuurlijk,

    > want ze weten dat je gelijk hebt. En dit is niet de eerste

    > keer dat dit zo gaat, maar wel de laatste.

    >

    > Wat mij betreft is Autorola alleen iets voor mensen met

    > genoeg geld, die de nagelaten auto van hun oud-tante kwijt

    > moeten.

  • Ben

    Geachte Heer,

    Ik heb u verslag gelezen van uw auto ja het is een trieste zaak en gewoon

    eigenlijk in mijn ogen zwendel.Ik staat dan ook volledig achter uw standpunt!!

    Bij mijn landrover ging hetzelfde dus ik haakte af en verkocht het particulier

    zelfs voor meer geld enkel het duurde wel zo`n 2mnd langer voor ik de wagen verkocht had maar het loonde zeker de moeite.

    maar ik kan u ook goed nieuws vertellen waar u de auto snel kan verkopen

    voor de prijs die u vraagt denk ik. Mijn buurjongen zijn auto verkocht ik ook

    aan een bedrijf hij zelf zat op dat moment in Irak in het leger vandaar.

    maar wel via autorola kwam ik met dat bedrijf in contact.Dat bedrijf was ook niet te spreken over autorola omdat zij 30% van de verkoop af moeten staan aan autorola. Ieder geval koper en verkoper moeten een partij 15% en verkoper 30%

    als ik het goed onthouden heb. Mocht u interesse hebben zal ik het adres opvragen dat ben ik al weer vergeten het was iets met (John) in de bedrijfsnaam.

    Maar dat is geen punt ben ik zo weer achter.

    met vriendelijke groet Ben.van Moorsel schreef:

    >

    > Ik heb eenzelfde ervaringen met Autorola. Het is grote

    > oplichterij. Ze worden er zelf beter van en verder niemand.

    > Ik bood een auto aan met een marktwaarde (lees: de waarde

    > waarvoor hij op marktplaats e.d. staat) van €50.000,-. Er

    > staat in de voorwaarden dat je een marktconforme minimumprijs

    > moet instellen. Dus ik stel de minimumprijs in op €45.000,-

    > Dus ruim onder de marktconforme minimumprijs. Het hoogste bod

    > kwam uit op €36.000,- Niet verkocht dus. Ik dacht, er is

    > gewoon een dagje minder aandacht op de site geweest of er

    > heeft niet de juiste handelaar meegeboden. Dus ik wil 'm

    > nogmaals aanbieden. Nee, dat mag niet van Autorola. Alleen

    > met een minimumprijs van €36.000,-. Dus dat wil zeggen dat er

    > iemand €14.000 gaat verdienen over mijn rug. En als je dan om

    > uitleg vraagt, blijft het stil. Logischerwijs natuurlijk,

    > want ze weten dat je gelijk hebt. En dit is niet de eerste

    > keer dat dit zo gaat, maar wel de laatste.

    >

    > Wat mij betreft is Autorola alleen iets voor mensen met

    > genoeg geld, die de nagelaten auto van hun oud-tante kwijt

    > moeten.

  • van Moorsel

    Die interesse is er zeker, als u zich het kunt herinneren, graag.

    groet